RUILEN EN RETOURNEREN

Terug naar huis

Heb ik een zichttermijn?
Is jouw bestelling niet naar wens? Dan kun je deze retourneren! Voor bestellingen die geplaatst zijn via de webshop geldt een maximale zichttermijn van 30 dagen na ontvangst, tenzij anders vermeld (zie algemene voorwaarden). Binnen deze termijn worden er geen annuleringskosten gerekend. De zichttermijn is niet van toepassing op geleverde maatwerkartikelen, zoals bijvoorbeeld banken. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?
Heb je jouw bestelling via PostNL ontvangen? Dan kun je jouw bestelling kosteloos terugsturen. Volg onderstaande stappen om je aankoop te retourneren:
1.         Meldt het artikel dat je retour wil sturen per e-mail aan bij service@label51.com;
2.         Je ontvangt een retourlabel en een retourformulier dat je zo volledig mogelijk invult;
3.         Verpak het artikel met zorg in de originele verpakking, indien het artikel beschadigd
            is of niet in de originele verpakking zit, heb je recht op een vergoeding van 70% van
            de aankoopprijs;
4.         Zorg dat het retourformulier in jouw pakket zit en plak het retourlabel op
            de verzenddoos;
5.         Breng het artikel naar een PostNL punt bij jou in de buurt om het gratis retour
            te sturen.

Heb je jouw bestelling via een ander extern transportbedrijf ontvangen? Dan bedragen de kosten om het product retour te sturen €75,-. Volg onderstaande stappen om je aankoop te retourneren:
1.         Meldt het artikel dat je retour wil sturen per e-mail aan bij service@label51.com;
2.         Je ontvangt een retourformulier dat je zo volledig mogelijk invult;
3.        
Verpak het artikel met zorg in de originele verpakking, indien het artikel beschadigd
            is of niet in de originele verpakking zit, heb je recht op een vergoeding van 70% van
            de aankoopprijs;
4.         Zorg dat het retourformulier in jouw pakket zit;
5.         Wij zorgen dat je een mail van de transporteur ontvangt, met een kalender waarin je
            zelf de pick-up kan inplannen;
6.         Kies je gewenste afhaalmoment en de transporteur haalt op jouw pakket in het  
            afgesproken tijdvak op;

Let op: maatwerkartikelen kunnen niet geretourneerd worden.

Wat zijn de voorwaarden van retourneren?
Indien er gebruik wordt gemaakt van de zichttermijn, dan kan de bestelling uitsluitend geretourneerd worden indien deze:
•          per e-mail is aangemeld bij service@label51.com;
•          compleet en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit. Daarbij dient
            de originele verpakking van het artikel in zeer goede staat te zijn. De doos mag
            niet beschadigd zijn of geschreven teksten bevatten;
•           het artikel is niet op commissiebasis geproduceerd;
•           voorzien is van een adressticker op de verzenddoos;
•           uiterlijk binnen 30 dagen na retourinstructie wordt teruggestuurd;
•           conform onze retourinstructies wordt verzonden;

Retourzendingen die niet voldoen aan een van de bovenstaande condities, worden mogelijk niet in behandeling genomen of volledig vergoed.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Pakketten die via PostNL geleverd zijn, kun je gratis retourneren via PostNL. Meubels die op afspraak worden geleverd, moeten ook op afspraak worden opgehaald. Hiervoor wordt €75,- in rekening gebracht.

Let op: maatwerkartikelen kunnen niet geretourneerd worden.

Wanneer word ik terugbetaald?
Wij doen er alles aan je aankoopbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van jouw retourzending terug te storten. Het kan helaas voorkomen dat dit niet lukt, maar je kunt erop vertrouwen dat je in ieder geval binnen 14 dagen na de ontvangst van jouw retourzending het geld terug hebt.

Hoe krijg ik het geld terug?
Het aankoopbedrag van je retourzending wordt op dezelfde manier teruggestort zoals je je bestelling hebt afgerekend.